Studii de caz

Distributie Energie Oltenia

Distribuție Oltenia este succesorul legal al Electrica Oltenia din 15 martie 2007, continuând desfășurarea exclusivă a activității de distribuție a energiei electrice în calitate de proprietar al activelor necesare derulării activității în urma separării activităților impusă prin cerințele legale europene (Unbundling).
Distribuție Oltenia asigură alimentarea cu energie electrică a 1.449.939 clienți din 7 județe din regiunea Olteniei: Dolj, Arges, Olt, Gorj, Vâlcea, Mehedinți și Teleorman.

De peste 13 ani, Distribuție Oltenia a continuat să investească și să inoveze în domeniul sustenabilității pentru a asigura un echilibru între aspectele sociale, economice și de mediu. În tot acest timp, au fost implementate inițiative cu rezonanță pe termen lung care au rolul de a susține atingerea obiectivelor de performanță.
Una din cele mai importante inițiative este reducerea pierderilor și asigurarea excelenței operaționale prin digitizarea activității, ce se desfășoară în perioada 2016 – 2020, cu următoarele măsuri pentru atingerea obiectivului:

  1. implementarea sistemului Mobile Workforce Management (MWM) pentru formațiile care lucrează în teren.
  2. dezvoltarea unui sistem de măsurare inteligent, cu contoare inteligente (SMART) și asigurarea colectării și procesării datelor de la distanță cu aplicația Meter Data Management (MDM)
  3. stabilirea unui sistem unificat de baze de date, integrarea cu sistemul existent SAP-ISU, pentru a furniza un mix de informații de înaltă calitate atât pentru DEO cât și pentru client.
blur air logo

Blue Air Aviation

Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească care în 2016 a devenit membru cu drepturi depline IATA (International Air Transport Association), la scurt timp după primirea certificatul IOSA (IATA Operational Safety Audit) pentru cele mai ridicate standarde de siguranță.
La momentul inițierii proiectului, toate sistemele IT erau depășite moral și nu mai asigurau necesarul de procesare /stocare și comunicatie, generat de dezvoltarea accelerată a companiei, majoritatea sistemelor IT având o importanță critică pentru susținerea activităților de busisness ale companiei și nemaiavând nivelul SLA impus.

Schimbările din domeniul distribuţiei/furnizării de energie precum liberalizarea pieței și concurența tot mai mare pentru clienți creează necesitatea actualizării sistemelor informatice cu scopul de a menține un avantaj tehnologic față de concurenți.
În scopul obţinerii de indicatori economici stabili trebuie diversificată gama de produse și servicii disponibile pentru clienții și îmbunătățită calitatea serviciilor, iar sistemele suport trebuie să ofere flexibilitatea necesară pentru a crea și implementa noi produse și servicii mai rapid.
Pentru a răspunde acestor imperative Grupul Enel a lansat un program, denumit SAP IS-U EveryWhere, care are ca obiectiv implementarea soluției SAP IS-U pentru diviziile de Distribuție și Furnizare în toate țările grupului Enel.
Implementarea din România, în domeniul furnizării, are ca obiectiv actualizarea sistemului informatic cu scopul de a obține un avantaj competitiv pentru cele două companii: Enel Energie și Enel Energie Muntenia.

hidroelectrica-logo

Hidroelectrica

Hidroelectrica este compania românească licențiată să producă și să furnizeze energie electrică de la cele peste 250 de hidrocentrale din România. Prin profilul de business de generare a energiei electrice, activitățile principale includ: mentenanță, proiecte de investiții, producția de energie electrică și furnizarea acesteia.

Hidroelectrica utiliza 8 sisteme ERP izolate care acopereau câteva procese financiare și de mentenanță. Sistemele aveau un grad de încredere limitat în situațiile financiare consolidate și nici o legătură directă între contabilitatea managerială și programele de mentenanță. Celelalte procese de business foloseau Excel sau aplicații externe, furnizând un nivel de vizibilitate și control inadecvat pentru management.

Electrica furnizare

Electrica Furnizare este lider pe piața de furnizare de energie electrică și furnizorul cu cel mai mare portofoliu de clienți, care operează în 18 județe și în București, deținător de licență de furnizare energie electrică oriunde în lume. Pe lângă vânzarea de energie electrică, Electrica Furnizare este furnizor pentru diverse alte servicii și a intrat recent pe piața de furnizare de gaze naturale (licență din iulie 2017).

Compania a fost înființată în Iulie 2011 prin unirea a trei companii de furnizare detinute de stat, fiecare utilizând un sistem ERP SAP diferit, implementate împreună cu partenerii de distribuție de energie electrică în 2002-2003, upgradate ulterior și trecute prin procesul de unbundling al sistemelor de distribuție și furnizare din 2006-2007.

Sdee Transilvania Nord

SDEE Transilvania Nord

Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord (SDEE Transilvania Nord) este unul din cei mai mari distribuitori de energie din România, deservind 6 județe din regiunea de Nord-Vest și 1,200,000 clienți cu o cantitate cumulata de peste 5 milioane MWh.

Prima implementare SAP a avut loc in 2002-2003 (module ERP, implementate împreună cu societatea regionala de furnizare) si a fost ulterior disociată de compania de furnizare și îmbunătățită cu funcționalitățile specifice industriei (IS-U) in 2006-2008.

Domeniul de activitate

Companie de servicii: Experți în planificarea și construcția de stații petroliere și furnizori de sisteme complete de spălătorii auto

Proiect:

  • Implementare CAS genesisWorld Platinum Suite
  • Integrarea cu soluțiile de management al magaziei și financiar-contabilitate

Cerinte

  • Gestiunea centralizată a tuturor informațiilor despre proiecte
  • Furnizarea de rapoarte și analize complete despre : oportunitățile în lucru, performanță în vânzări, consumul de resurse/proiect, planificarea și urmărirea bugetelor/ proiectelor, planificarea resurselor, profitabilitatea per proiect
  • Asigurarea unei evaluări corecte a contribuției fiecărui angajat la realizarea și succesul proiectului
leviatan-logo

Leviatan Design S.R.L.

Domeniul de activitate

Servicii de arhitectură/inginerie: structuri, consultanță tehnică, arhitectură, design, consolidare și management de proiect

Proiect:

  • Implementare CAS genesisWorld Platinum Suite

Cerinte

  • Standardizarea și optimizarea proceselor interne
  • Centralizarea informațiilor și documentelor despre client și proiecte
  • Gestiunea proiectelor: creșterea eficienței și calității livrărilor

E-ON Moldova

Proiectare şi execuţie sistem de cablare structurată date-voce.

CEZ România

Migrarea serverelor fizice existente în mediu virtual, centralizarea politicilor de backup, consolidare storage, consolidare LAN, consolidare DR.

Scop proiect:

Analiză detaliată a soluției de virtualizare, migrarea serverelor fizice existente în mediu virtual, centralizarea politicilor de backup, consolidare storage, consolidare LAN, consolidare DR.

Produse ofertate:

Hardware: IBM xserver 3850, IBM Storage expansion EXP5000, IBM SAN MDS9124, echipamente CISCO
Software: VMware ESX 4.1

Servicii ofertate:

Analiză detaliată soluție virtualizare
Instalări / configurări / extinderi echipamente de tip server, stocare, SAN
Instalări / configurări echipamente LAN/WAN
Migrare mașini fizice în virtual
Implementare politici backup soluție de virtualizare
Realizare Global mirroring între 2 site-uri

Teste operaționale:

Tuning soluție de virtualizare
Instruire

Complex Palas Iași

Ansamblul arhitectural PALAS, dezvoltat de compania IULIUS GROUP în Iași, introduce conceptul „lifestyle center” pe piața de „mixed-use developments” din România.

PALAS integrează în acest complex urbanistic unic spații comerciale, hoteliere, birouri clasa A, apartamente, parcare subterană cu circa 2.500 de locuri și o grădină publică.

Ansamblul se desfășoară pe o suprafață total construită de aproximativ 320.000 mp și presupune o investiție de peste 260 milioane de euro.

Serviciile excelente de consultanță, proiectare, implementare și mentenanță în domeniul instalațiilor electrice de curenți slabi, a tehnologiilor IT hardware și software din cadrul proiectului Palas au fost realizate de Focality. Gama de competențe profesionale consolidată în echipa Focality a asigurat certitudinea unor soluții performante și eficiente pentru beneficiarul acestui proiect ceea ce a dus la propulsarea firmei Focality în rândul partenerilor de încredere în dezvoltarea marilor proiecte de acest gen din România.

Proiectul PALAS a fost premiat, în anul 2007, la Cannes, în cadrul Târgului Internațional de Retail și Real Estate MAPIC, la categoria „Best Retail Development over 20.000 sqm”.

Lagardere Travel Retail

Lagardere Travel Retail

Domeniul de activitate

Sectorul serviciilor alimentare

Proiect:

  • Implementare CAS genesisWorld Platinum Suite

Cerinte

  • Facilitarea cooperării interdepartamentale, în special în ceea ce privește alocarea și închirierea de spații comerciale
  • Asigurarea trasabilitatii complete a contractelor de închiriere
  • Monitorizarea cheltuielilor și reconcilierea facturilor în conformitate cu prevederile contractuale
  • Oferirea unui suport important pentru contabilitatea bazată pe angajamente (accruals) utilizata de beneficiar. Centralizarea informațiilor și a documentației
  • Analize cuprinzătoare ale datelor comerciale
  • Integrarea cu solutiile ERP și BI existente